Saturday, November 11, 2006

Součásti automobilu: Dveře, zavírání a zamykání

Člověk je tvor od přírody nenechavý. Již od pravěku se kradlo, od starověku a vynálezu písma jsou o tom dokonce písemné záznamy. Pravda, většinou jde o záznam soudu či zajímavého rozsudku, bývalo relativně běžné sekat zlodějům ruku kterou kradli, či je dokonce rovnou popravovat. (Upřímně řečeno, žádná škoda. Dnes jsou věznice plné mnohonásobných recidivistů, kteří opět kradou jen co je pustí. Mistr popravčí tyto problémy řešil rozhodně rychleji, levněji a lépe.) A tudíž šance že automobil, věc která se ryhcle pohybuje pomocí vlastního motoru.. Věc kam stačí nasednout, nastartovat a odjet.. Zůstane stát na místě kam ho postavíte bez uzamčení je relativně nulová. A tak se dostal relativně rychle na dvířka (která byla na autě odjakživa, koneckonců byla i na kočáru, aby netahlo dovnitř) nějaký ten zámek. prvně to byl prostě normální visací zámek, dvířka a sloupek měly proti sobě zapadající oka, zámek se protáhl a zamkl. Teprve později začaly vznikat speciální zámky do dvířek aut, patentní, tak jak je již známe dnes. (A bez urážení českých výrobků.. Dnešní FABku je pravděpodobně snadnější otevřít, nežpořádný zámek v autě z roku třeba 1950.) Stejnětak přišel i zámek na startovací spínač. Což ovšem bylo zapotřebí až v době kdy auta dostala do výbavy startér, dokud se startovalo klikou, tak nebylo nic podobného zapotřebí.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home