Součásti automobilu: pérování
Péra neslouží jen k tomu, abychom za jízdy nenadskakovali. Právě jak již bylo řečeno u tlumičů, jde o kontakt kol s vozovkou. A pravda, o nějaké to pohodlí také, protože v současné době, kdy se mnoho silnic vrací svým stavem k vytlučenému středověkému úvozu, tak jezdit ve voze bez pérování by bylo o život. Péra se objevily již na středověkých kočárech. zprvu šlo o zavěšení kabin na kožené pásky (čili ne odpérování, ale vlastně výkyvné zavěšení) později již šlo o listová péra se sady prohnutých listů. Ta se dodneška používají, ale pro svou tuhost spíše u velikých a těžkých vozidel, například nákladních automobilů, přívěsů a tak. Naprostá většina osobních automobilů používá pérování pružinami. Tedy prakticky totéž jako je pružina v propisovací tužce, jen patřičně větších rozměrů a tuhosti. Mimochodem péro není po celé svojí délce stejné, potřebná tuhost je větší uprostřed, menší na koncích. řeší se to buď rozdílnou šířkou mezi závity, nebo rozdílným kalením, uprostřed se prostě zakalí na tvrdší.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home