Sunday, July 02, 2006

Nafta

Naftový motor vychází podobně jako benzínový v podstatě z parního stroje. Tudíž z principu, že se pod válcem cosi rozpíná, ten se pak pohybuje a tento pohyb je převáděn na otáčení. V případě naftového motoru (vznětového, dieslového) jde o rozpínání vzduchu po jeho ohřátí spálenou naftou. Ta je vstřikována do válce, a narozdíl od benzínu, který je zapalován jiskrou, nafta se vznítí sama, když je spolu se vzduchem stlačena pístem ve válci natolik, že se ohřeje na bod vzplanutí. Princip zdánlivě velice jednoduchý, ale to je vlastně u mnoha vynálezů, jen vědět jak na to. Faktem je, že motor an naftu je mnohem výhodnější než benzinový, protože se spokojí s mnohem podřadnějším palivem, a přitom ho zpracovává poměrně účině. Na druhou stranu, použití bohatsvtí uloženého přírodou za miliony let v průběhu pouhého století ke spálení a zničení je přecijen dost barbarské.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home